Regulamin sklepu internetowego Fundacji Świadomy Medyk
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin („Regulamin”), określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego działającego pod adresem internetowym https://swiadomymedyk.pl/ w zakładce „SKLEP” („Sklep”).
- Sklep jest prowadzony przez i stanowi własność Fundacji Świadomy Medyk z siedzibą w Katowicach (adres siedziby: ul. Węglowa 9, 40-106 Katowice). Fundacja jest wpisana do rejestru stowarzyszeń oraz rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001150845 oraz posiada numery: NIP 6343050880 oraz REGON 540724122 („Fundacja” lub „Sprzedający”).
- Sklep jest prowadzony w ramach działalności gospodarczej Fundacji. Dochody z działalności gospodarczej Sprzedający przeznacza na cele statutowe Fundacji.
- Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
- Klient powinien zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu.
- Kontakt ze Sprzedającym możliwy jest poprzez:
6.1. pocztę elektroniczną fundacja@swiadomymedyk.pl;
6.2. pocztę tradycyjną – adres siedziby Fundacji: ul. Węglowa 9, 40-106 Katowice;
6.3. kontakt telefoniczny – +48 600 310 320; w godzinach 9.00 – 17.00 (w dni robocze);
6.4. formularz kontaktowy – https://swiadomymedyk.pl/#kontakt. - W ramach Sklepu Fundacja:
7.1. sprzedaje Towary fizyczne (m.in. książki),
7.2. dostarcza Towary z Elementami Cyfrowymi (m.in. e-booki, szkolenia online),
7.3. dostarcza Usługę Konta. - Informacje o Towarach (w szczególności ich opisy, parametry oraz ceny) umieszone na stronie Sklepu nie stanowią oferty, lecz stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks Cywilny”).
§ 2 Definicje
Pisane w środku zdania wielką literą wyrazy lub terminy posiadają w Regulaminie znaczenia zdefiniowane w Regulaminie lub określone poniżej:
- Dzień Roboczy – dzień inny niż sobota, niedziela lub dzień wolny od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy;
- Klient – Kupujący lub Użytkownik;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca w ramach Sklepu czynności niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, która:
3.1. ukończyła 18. rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych albo
3.2. ukończyła 13. rok życia i która dokonuje czynności w ramach Sklepu jako drobnych bieżących sprawach życia codziennego (np. kupno książki) lub gdy uzyska zgodę swojego przedstawiciela ustawowego (np. rodzica); - Konto – zbiór zasobów i uprawnień tworzony w systemie informatycznym Sklepu dla Użytkownika, pozwalający Użytkownikowi na korzystanie ze Sklepu;
- Kupujący – Konsument, Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, który zawarł ze Sprzedającym Umowę sprzedaży lub Umowę o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi lub podjął działania zmierzające do ich zawarcia;
- Niezgodność – rozumie się przez to:
6.1. niezgodność Towaru fizycznego z Umową sprzedaży, ocenianą poprzez odniesienie się kryteriów zgodności określonych w art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta
albo
6.2. niezgodność Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania, ocenianą poprzez odniesienie się kryteriów określonych w art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta; - Polityka prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Fundację;
- Przedmiot świadczenia cyfrowego – Usługa Konta lub Towar z Elementami Cyfrowymi;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Sprzedającym Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
- Towar – Towar fizyczny lub Towar z Elementami Cyfrowymi;
- Towar z Elementami Cyfrowymi – treść cyfrowa lub usługa cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, którą może nabyć Kupujący w Sklepie, w szczególności książka elektroniczna (ebook, szkolenie online);
- Towar fizyczny – rzecz ruchoma w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, którą może nabyć Kupujący w Sklepie, w szczególności książka;
- Umowa – Umowa sprzedaży lub Umowa o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi lub Umowa o dostarczanie Usługi Konta;
- Umowa o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi – umowa o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedający zobowiązuje dostarczyć Kupującemu Towar z Elementami Cyfrowymi, a Kupujący zobowiązuje się zapłacić Sprzedającemu cenę;
- Umowa o dostarczanie Usługi Konta – umowa o dostarczanie usługi cyfrowej w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, na podstawie której Sprzedający zobowiązuje się nieopłatnie dostarczać na rzecz Użytkownika Usługę Konta przez czas nieoznaczony, a Użytkownik zobowiązuje się dostarczyć Sprzedającemu dane, w tym dane osobowe konieczne do wykonania Usługi Konta;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, na podstawie której Sprzedający zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru fizycznego i wydać mu Towar fizyczny, a Kupujący zobowiązuje się odebrać Towar fizyczny i zapłacić Sprzedającemu cenę;
- Usługa Konta – usługa cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta, polegająca na utworzeniu i utrzymywaniu przez Sprzedającego Konta w Sklepie na rzecz Użytkownika;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Użytkownik – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedającym Umowę o świadczenie Usługi Konta lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
§ 3 Wymogi techniczne
- Aby prawidłowo korzystać ze Sklepu niezbędne jest łącznie:
1.1. posiadanie urządzenia pozwalającego na korzystanie z sieci Internet;
1.2. połączenie z siecią Internet;
1.3. korzystanie z przeglądarki internetowej typu Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji;
1.4. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej. - Sprzedający informuje, że wykorzystuje ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
- Sprzedający informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 2 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się z zagrożeniem dostania się do systemu teleinformatycznego lub do urządzenia Klienta oprogramowania szkodliwego lub z ryzykiem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. Sprzedający zaleca Klientom stosowanie programów lub środków chroniących przed takim zagrożeniem w celu ograniczenia ryzyka.
§ 4 Ogólne zasady korzystania ze Sklepu
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
- Kupujący może nabywać Towary bez konieczności korzystania z Usługi Konta (zakupy bez rejestracji).
- Ceny Towarów dostępnych w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) i zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny, w tym należny podatek VAT (wartość brutto).
- W przypadku, gdy w ramach tej samej transakcji Kupujący jednocześnie dokonuje nabycia Towaru fizycznego oraz Towaru z Elementami Cyfrowymi lub kilku Towarów fizycznych lub kilku Towarów z Elementami Cyfrowymi:
4.1. Towar(y) fizyczny(e) nabywany(e) jest/są w ramach Umowy sprzedaży;
4.2. Towar(y) z Elementami Cyfrowymi nabywany(e) jest/są w ramach Umowy o dostarczenie Towaru z Elementami Cyfrowymi.
§ 5 Umowa o dostarczanie Usługi Konta
- Aby zawrzeć Umowę o dostarczanie Usługi Konta, Użytkownik dokonuje następujących czynności:
1.1. wejście na stronę internetową Sklepu, a następnie kliknięcie w zakładkę „ZAREJESTRUJ SIĘ”;
1.2. wypełnienie danych w formularzu rejestracyjnym:
– Adres poczty elektronicznej Użytkownika;
1.3. złożenie oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz o akceptacji ich postanowień (poprzez zaznaczenie odpowiednich checkbox’ów);
1.4. kliknięcie przycisku „ZAREJESTRUJ SIĘ”;
1.5. kliknięcie linku aktywacyjnego przesłanego na wskazany adres poczty elektronicznej.
- Kliknięcie linku aktywacyjnego powoduje zawarcie przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta i uzyskanie dostępu do Konta.
- Po uzyskaniu dostępu do Konta, Użytkownik powinien ustawić hasło oraz może uzupełnić dane obowiązkowe o następujące dane fakultatywne m.in.:
3.1. imię i nazwisko;
3.2. adres dostawy;
3.3. dane do faktury – nazwa firmy, NIP i adres prowadzonej działalności gospodarczej. - W ramach Konta Użytkownik może składać Zamówienia, pobierać niektóre Towary
z Elementami Cyfrowymi oraz odczytywać historię Zamówień. - Poprzez Konto Użytkownik posiada wgląd do swoich danych osobowych i może te dane osobowe przechowywać, aktualizować lub usuwać.
- W przypadku:
6.1. braku otrzymania linku aktywacyjnego niezwłocznie (tj. do 30 min) po kliknięciu przycisku „zarejestruj się” lub
6.2. braku dostępu do Konta niezwłocznie (tj. do 30 min) po zawarciu Umowy o dostarczanie Usługi Konta
Użytkownik wzywa Sprzedającego do niezwłocznego przesłania linku aktywacyjnego lub udzielenia dostępu do Konta.
Wezwanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, odbywa się poprzez kontakt w jednej z form opisanych w § 1 ust. 6 Regulaminu (sugerowana forma poczty elektronicznej).
- W przypadku, gdy Kupujący – niezależnie od tego czy pomimo braku otrzymania linku aktywacyjnego dokona wezwania do przesłania linku aktywacyjnego – nie aktywuje Konta w czasie do 60 min od kliknięcia przycisku „zarejestruj się” Umowę o dostarczenie Usługi Konta uznaje się za niezawartą.
- W przypadku, gdy Sprzedający po zawarciu Umowy o dostarczenie Usługi Konta nie udzieli Użytkownikowi dostępu do Konta w czasie do 60 min po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w ust. 6 powyżej, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
- Niezależnie od postanowień ust. 6 i 8 powyżej, w przypadku braku udzielenia Użytkownikowi dostępu do Konta, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez wzywania Sprzedającego do udzielenia dostępu do Konta, jeżeli zachodzi co najmniej jeden z przypadków wskazanych w art. 43j ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.
- Użytkownik w każdym czasie i bez podania przyczyny, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym. Ponadto, na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Użytkownik może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Konta bez podania przyczyny, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia.
- Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy dokonania czynności, następuje poprzez złożenie Sprzedającemu przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta albo o jej wypowiedzeniu. W celu złożenia oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Użytkownik powinien kolejno:
11.1. zalogować się na Konto;
11.2. kliknąć przycisk „usuń konto”. - Sprzedający usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ustępie poprzedzającym.
- W przypadku korzystania przez Użytkownika z Konta w sposób sprzeczny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu lub dobrymi obyczajami Sprzedający może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 (siedem) dni, poprzez złożenie Użytkownikowi oświadczenia o wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Po upływie okresu wypowiedzenia Konto jest usuwane. W czasie okresu wypowiedzenia, Sprzedający może zablokować Użytkownikowi dostęp do Konta, jeżeli jest to niezbędne w celu zapobieżenia popełnianiu dalszy naruszeń przez Użytkownika.
- Zablokowanie lub usunięcie Konta nie wpływa na wykonanie Umów sprzedaży oraz Umów o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi zawartymi przez Użytkownika przed zablokowaniem lub usunięciem Konta.
§ 6 Umowa sprzedaży
- Aby zawrzeć Umowę sprzedaży, Klient dokonuje następujących czynności:
1.1. wejście na stronę internetową Sklepu i – opcjonalnie – zarejestrowanie Konta lub zalogowanie na Konto;
1.2. wejście w zakładkę wybranego Towaru fizycznego i kliknięcie przycisku „do koszyka”;
1.3. wejście w zakładkę „koszyk” i kliknięcie przycisku „przejdź do płatności”;
1.4. wypełnienie danych:
– imię i nazwisko;
– adres poczty elektronicznej;
– numer telefonu (opcjonalnie);
– adres;
– opcjonalnie – firma, NIP i adres prowadzonej działalności gospodarczej (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta);
– sposób płatności;
– sposób dostawy;
1.5. złożenie oświadczenia o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz o akceptacji ich postanowień (poprzez zaznaczenie odpowiednich checkbox’ów);
1.6. złożenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na otrzymywanie informacji handlowych, w tym Newsletteru (opcjonalnie);
1.7. kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, a następnie dokonanie zapłaty za Towar fizyczny zgodnie z wybranym sposobem płatności.
- Kupujący może wybrać jeden z następujących sposobów dostarczenia Towaru fizycznego:
– przesyłka pocztowa;
– przesyłka kurierska;
– dostarczenie do wybranego paczkomatu In Post.
- Zapłaty ceny za Towar fizyczny Kupujący może dokonać:
– przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedającego;
– przelewem przy wykorzystaniu systemu płatności przelewy 24 (m.in. przelew natychmiastowy, płatność BLIK, płatność kartą kredytową).
- Kliknięcie przez Kupującego przycisku „Kupuję i płacę” jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty zakupu wybranego Towaru fizycznego (dalej: „Zamówienie”).
- Po złożeniu Zamówienia, Kupujący otrzymuje potwierdzenie jego złożenia na podany przez Kupującego adres poczty elektronicznej.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedający zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej na wskazany adres poczty elektronicznej. W takim przypadku nie dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa w ust. 4 powyżej, zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie zwraca dokonane przez niego w ramach Zamówienia płatności.
- W przypadku przekazania Zamówienia do realizacji, Sprzedający zawiadamia o tym Kupującego za pomocą wiadomości przesłanej na wskazany adres poczty elektronicznej. Do zawarcia Umowy sprzedaży dochodzi w momencie otrzymania przez Kupującego wiadomości o przekazaniu Zamówienia do realizacji.
- Jeżeli złożone Zamówienie, które Kupujący wybrał z opcją płatności przed jego dostarczeniem, nie zostanie opłacone w ciągu 7 Dni Roboczych od dnia kliknięcia przycisku „Kupuję i płacę”, Sprzedający ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży i anulować Zamówienie w terminie 14 dni od dnia upływu terminu na opłacenie Zamówienia. Odstąpienie od Umowy sprzedaży i anulowanie Zamówienia następuje poprzez wysłanie przez Sprzedającego odpowiedniego oświadczenia na wskazany adres poczty elektronicznej.
§ 7 Dostarczenie Towarów fizycznych
- Sprzedający dostarcza Towary fizyczne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz na terytoriach pozostałych państw członkowskich Unii Europejskiej.
- Koszty dostawy Towaru fizycznego pokrywa Kupujący, który uiszcza je równocześnie z zapłatą ceny za Towar fizyczny.
- Przewidywany termin wysłania Towaru fizycznego prezentowany jest Kupującemu podczas składania Zamówienia i wynosi orientacyjnie do 7 Dni Roboczych od otrzymania płatności (ceny) za Zamówienie. W przypadku Zamówienia na kilka Towarów fizycznych o różnych terminach przewidywanego wysłania właściwy dla Zamówienia jest termin najdłuższy.
- Sprzedający dostarcza Kupującemu Towar fizyczny zgodny z Umową sprzedaży.
- Towar fizyczny dostarczony Kupującemu powinien znajdować się w nienaruszonym stanie.
- Kupujący powinien sprawdzić Towar fizyczny przy odbiorze i/lub w obecności osoby wydającej Towar fizyczny. Jeżeli Towar fizyczny lub paczka z Towarem fizycznym jest uszkodzona, Kupujący powinien spisać protokół uszkodzenia i skontaktować się ze Sprzedającym.
§ 8. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży
- Postanowienia § 8 dotyczą wyłącznie Kupującego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta.
- Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia odbioru Towaru fizycznego.
- Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący wykonuje poprzez złożenie Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży (dalej: „Oświadczenie”). Do zachowania terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży wystarczy wysłanie Oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- Oświadczenie może być złożone przez Kupującego w jakiejkolwiek wyraźnej postaci, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta (https://uokik.gov.pl/downloadId/1216).
- Sprzedający przesyła Kupującemu potwierdzenie otrzymania Oświadczenia niezwłocznie po jego otrzymaniu, za pomocą poczty elektronicznej.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący powinien odesłać Towar fizyczny Sprzedającemu w terminie 14 (czternastu) dni od dnia dokonania odstąpienia od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, wystarczy odesłanie Towaru fizycznego przed jego upływem.
- Odesłanie Towaru powinno nastąpić pod adres: ul. Węglowa 9, 40-106 Katowice.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru fizycznego.
- Zwrot płatności dokonanych przez Kupującego następuje po otrzymaniu przez Sprzedającego odesłanego Towaru fizycznego lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiej samej formy płatności, jaka została użyta przez Kupującego przy Umowie sprzedaży, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Kupujący nie ponosi kosztów zwrotu płatności.
- Kupujący zwracający Towar fizyczny odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru fizycznego wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru fizycznego.
§ 9 Reklamacje dotyczące Towarów fizycznych
- Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność z tytułu rękojmi za Towary fizyczne względem Kupujących będących Przedsiębiorcami jest wyłączona.
- Wobec treści ust. 1 powyżej, postanowienia § 9 dotyczą wyłącznie:
2.1. Kupującego będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta;
2.2. Niezgodności Towaru fizycznego z Umową sprzedaży. - Sprzedający ponosi odpowiedzialność za Niezgodność istniejącą w chwili dostarczenia Towaru fizycznego Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru fizycznego do użycia jest dłuższy.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć reklamację zawierającą żądanie:
4.1. naprawy Towaru fizycznego albo
4.2 wymiany Towaru fizycznego. - Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 6 pkt 1 Regulaminu. Sprzedający prowadzi korespondencję w przedmiocie reklamacji za pomocą poczty elektronicznej. Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- Reklamacja powinna zawierać:
– imię i nazwisko Kupującego;
– adres poczty elektronicznej;
– numer Zamówienia lub inne dane pozwalające na identyfikację Zamówienia;
– datę dostarczenia Towaru fizycznego;
– opis Niezgodności;
– żądanie naprawy albo wymiany Towaru fizycznego;
– (opcjonalnie) zdjęcia reklamowanego Towaru fizycznego obrazujące Niezgodność. - W przypadku otrzymania przez Sprzedającego żądania:
7.1. naprawy Towaru fizycznego – Sprzedający jest uprawniony do dokonania wymiany tego Towaru fizycznego;
7.2 wymiany Towaru fizycznego – Sprzedający jest uprawniony do dokonania naprawy tego Towaru fizycznego;
– jeżeli wybrane przez Kupującego żądanie jest niemożliwe do zrealizowania lub wymagałoby poniesienia przez Sprzedającego nadmiernych kosztów. - W przypadku, gdy zarówno wymiana jak i naprawa Towaru fizycznego są niemożliwe lub wymagałyby poniesienia przez Sprzedającego nadmiernych kosztów, Sprzedający może odmówić doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedający udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której alternatywnie:
9.1. uznaje reklamację i wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;
9.2 uznaje reklamację oraz informuje Kupującego o skorzystaniu z uprawnienia, o którym mowa w ust. 7 powyżej;
9.3 odmawia doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 8 powyżej;
9.4 odrzuca reklamację z podaniem przyczyn odrzucenia. - W przypadkach wskazanych w ust. 9 pkt 1-2 powyżej, Sprzedający na własny koszt doprowadza Towar fizyczny do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili udostępnienia mu Towaru fizycznego i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru fizycznego oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności
z Umową sprzedaży Sprzedający wskazuje w odpowiedzi na reklamację. - Kupujący udostępnia Sprzedającemu Towar fizyczny podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Kupującego Towar fizyczny na swój koszt.
- Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Kupujący może złożyć Sprzedającemu oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, gdy:
13.1. Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 9.2 i 9.3. powyżej;
13.2. Sprzedający nie doprowadził Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży zgodnie z ust. 10 powyżej;
13.3. Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towar fizyczny do zgodności z Umową sprzedaży;
13.4. Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego żądania doprowadzenia Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży;
13.5. z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedający nie doprowadzi Towaru fizycznego do zgodności z Umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego. - Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 6.1 Regulaminu.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno zawierać dane takie jak określone w ust. 6 oraz wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 13 powyżej oraz oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru fizycznego, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Towaru fizycznego, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy sprzedaży, w jakiej wartość Towaru fizycznego niezgodnego z Umową sprzedaży pozostaje do wartości Towaru fizycznego zgodnego z Umową sprzedaży. Sprzedający zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
- W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący niezwłocznie zwraca Towar fizyczny Sprzedającemu i na jego koszt oraz na adres: ul. Węglowa 9, 40-106 Katowice.
- Sprzedający zwraca Kupującemu cenę Towaru fizycznego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Towaru fizycznego lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Zwrot ceny dokonywany jest przy użyciu takiej samej formy płatności, jaka została użyta przez Kupującego przy Umowie sprzedaży, chyba że Kupujący wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. Kupujący nie ponosi kosztów zwrotu płatności.
§ 10 Umowa o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi
- Do Umowy o dostarczenie Towaru z Elementami Cyfrowymi stosuje się odpowiednio postanowienia § 6-7 Regulaminu dotyczące Umowy sprzedaży.
- Towary z Elementami Cyfrowymi dostarczane w Sklepie nie podlegają aktualizacji.
- W przypadku braku dostarczenia Towaru z Elementami Cyfrowymi w terminie wskazanym podczas składania dotyczącego go Zamówienia, Kupujący wzywa Sprzedającego do jego dostarczenia. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, odbywa się poprzez kontakt w jednej z form opisanych w § 1 ust. 6 Regulaminu (sugerowana forma poczty elektronicznej). Jeżeli Sprzedający nie dostarczy Towaru z Elementami Cyfrowymi niezwłocznie po otrzymaniu wezwania albo w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym z Kupującym terminie, Kupujący może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi. Uznaje się że terminem dostarczenia Towaru z Elementami Cyfrowymi w przypadku szkoleń online jest dzień danego szkolenia.
- Odstąpienie od Umowy o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi z powodu braku dostarczenia wymaga złożenia przez Kupującego oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 6.1. Regulaminu.
- Sprzedający jest zobowiązany dokonać zwrotu ceny Towaru z Elementami Cyfrowymi zapłaconej przez Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Postanowienia ust. 3-5 powyżej nie dotyczą Kupujących będących Przedsiębiorcami.
- Niezależnie od postanowień ust. 3-5 powyżej, Kupujący będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może odstąpić od Umowy o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi zgodnie z odpowiednio stosowanymi postanowieniami § 8 Regulaminu, z zastrzeżeniem ust. 8 poniżej.
- Na podstawie art. 38 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, Kupującemu będącemu Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego jeżeli:
8.1. Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, informując przed rozpoczęciem świadczenia, że po jego spełnieniu Kupujący traci prawo odstąpienia od Umowy;
8.2. Sprzedający dostarcza Towary z Elementami Cyfrowymi, które nie są zapisane na nośniku fizycznym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Kupującego o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 11 Reklamacje dotyczące Przedmiotu świadczenia cyfrowego
- Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność z tytułu rękojmi za Przedmioty świadczenia cyfrowego względem Kupujących i Użytkowników będących Przedsiębiorcami jest wyłączona.
- Przedmiot świadczenia cyfrowego musi być zgodny z Umową dotyczącą jego dostarczania:
2.1. w chwili jego dostarczenia – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
2.2. przez cały okres dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły. - Sprzedający ponosi odpowiedzialności za Niezgodność:
3.1. istniejącą w chwili dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego i ujawnioną w ciągu 2 (dwóch) lat od tej chwili – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest jednorazowo lub częściami;
3.2.ujawnioną w okresie dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego – w przypadku, gdy Przedmiot świadczenia cyfrowego dostarczany jest w sposób ciągły.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania.
- Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 6 pkt 1 Regulaminu. Sprzedający prowadzi korespondencję w przedmiocie reklamacji za pomocą poczty elektronicznej. Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
- Reklamacja powinna zawierać:
– imię i nazwisko Klienta;
– adres poczty elektronicznej;
– numer Zamówienia lub inne dane pozwalające na identyfikację Zamówienia;
– datę dostarczenia Towaru cyfrowego;
– opis Niezgodności;
– żądanie doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania. - Sprzedający może odmówić doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Sprzedającego nadmiernych kosztów.
- W odpowiedzi na reklamację, Sprzedający:
8.1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
8.2. odmawia doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
8.3. odrzuca reklamację z podaniem przyczyn odrzucenia. - W przypadku uznania reklamacji, Sprzedający na własny koszt doprowadza Przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając charakter Przedmiotu świadczenia cyfrowego oraz cel, w jakim jest on wykorzystywany. Planowany termin doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania Sprzedający wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
- W przypadku ujawnienia Niezgodności, z zastrzeżeniem ust. 13 poniżej, Klient może złożyć Sprzedającemu oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
10.1. doprowadzenie do zgodności Przedmiotu świadczenia cyfrowego z Umową dotyczącą jego dostarczania jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
10.2. Sprzedający nie doprowadził Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania zgodnie z ust. 9 powyżej;
10.3. Niezgodność występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Przedmiot świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
10.4. Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy dotyczącej dostarczania danego Przedmiotu świadczenia cyfrowego bez uprzedniego żądania od Sprzedającego doprowadzenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania;
10.5. z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że Sprzedający nie doprowadzi Przedmiotu świadczenia cyfrowego do zgodności z Umową dotyczącą jego dostarczania w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego, może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 6.1 Regulaminu.
- Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego powinno zawierać dane takie jak określone w ust. 6 oraz wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 10 powyżej oraz oświadczenie o obniżeniu ceny Przedmiotu świadczenia cyfrowego, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny Przedmiotu świadczenia cyfrowego, albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy dostarczenia Przedmiotu świadczenia cyfrowego.
- Nie można złożyć oświadczenia o obniżeniu ceny w przypadku, gdy Niezgodność dotyczy Usługi Konta.
- Sprzedający nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Towar z Elementami Cyfrowymi był niezgodny z Umową o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi, nawet jeżeli Kupujący korzystał z tego Towaru cyfrowego przed odstąpieniem od Umowy o dostarczanie Towaru cyfrowego.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi, w jakiej wartość Towaru z Elementami Cyfrowymi niezgodnego z Umową o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi pozostaje do wartości Towaru z Elementami Cyfrowymi zgodnego z Umową o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi. Sprzedający zwraca Kupującemu kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Kupujący nie może odstąpić od Umowy o dostarczanie Przedmiotu świadczenia cyfrowego, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
- W przypadku odstąpienia przez Użytkownika od Umowy o dostarczanie Usługi Konta, Sprzedający usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Konta.
- Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy dotyczącej dostarczania Przedmiotu świadczenia cyfrowego, Kupujący jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z tego Przedmiotu świadczenia cyfrowego i udostępniania go osobom trzecim.
§ 12 Przepisy końcowe
- Wszystkie elementy Sklepu stanowią własność intelektualną Sklepu i podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.
- Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Sprzedającego znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://swiadomymedyk.pl/polityka-prywatnosci/.
- Konsumenci i Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta mogą uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień́ oraz w sprawie sporu ze Sprzedającym między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań́ statutowych należy ochrona Konsumentó Informacje w tym zakresie dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub pod adresem: https://www.ec.europa.eu/consumers/odr (unijnej platformy internetowej – platforma ODR).
- W przypadku sporów pomiędzy Przedsiębiorcami a Sprzedającym, rozstrzygane one będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedającego.
- Prawem właściwym dla Regulaminu oraz wskazanych w nim Umów jest prawo polskie.
§ 13 Zmiana funkcjonalności Sklepu
- Sprzedający może dokonać zmiany z funkcjonowaniu technicznym Sklepu, w tym w Usługach Konta w przypadku:
1.1. konieczności dostosowania Sklepu lub Usługi Konta do urządzeń lub oprogramowania używanych do korzystania z Usługi Konta;
1.2. usprawnienia przez Sprzedającego Sklepu poprzez dodanie do nowych funkcjonalności lub modyfikacji;
1.3. prawnego obowiązku dokonania zmian. - Zmiana funkcjonalności Sklepu nie wiąże się z jakimikolwiek kosztami po stronie Klientów. Informacja o dokonanej zmianie w Sklepie może być przesłana Klientom za pomocą poczty elektronicznej.
- Sprzedający informuje Użytkowników o dokonanej zmianie Usługi Konta poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach.
- Jeżeli zmiana Usługi Konta będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp Użytkownika do Usługi Konta, Sprzedający informuje Użytkownika o:
4.1. właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz
4.2. prawie Użytkownika do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 (trzydziestu) dnia dokonania zmiany. - Informację, o której mowa w ust. 4 powyżej, Sprzedający przesyła Użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 (siedem) dni przed dokonaniem zmiany.
- Wypowiedzenie przez Użytkownika Umowy o dostarczanie Usługi Konta na podstawie ust. 4 pkt 2 powyżej następuje poprzez złożenie Sprzedającemu oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi Konta. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 6.1. Regulaminu. Sprzedający usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
§ 14 Zmiana Regulaminu
- O zmianie Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Sklepu.
- Zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikom pocztą elektroniczną.
- Do Umów sprzedaży oraz Umów o dostarczanie Towaru z Elementami Cyfrowymi stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązującego w dniu zawarcia danej umowy.
- Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o dostarczanie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia otrzymania zmienionej wersji Regulaminu za pomocą poczty elektronicznej. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.
- Wypowiedzenie Umowy o dostarczanie Usługi Konta następuje poprzez złożenie Sprzedającemu przez Użytkownika oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 6.1. Regulaminu.
- Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia, o którym mowa w ust. 5 powyżej, Sprzedający usuwa Konto.
§ 15 Aktualna wersja Regulaminu
Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 1.04.2025 roku.